Week 11, 12 en 13: van Taupo naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 11, 12 en 13: van Taupo naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 11, 12 en 13: van Taupo naar Auckland

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

03 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!!! (Maori voor goededag/warm welkom)

Deze week genoten van het laatste weekje New Zealand en alles bezichtigd wat we nog wilden zien. Dinsdag naar de Huka Falls geweest, DE watervallen van N.Z. Super hard stromend licht blauw water, leuk om te zien maar niet heel indrukwekkend en daarom maar weer snel doorgereden naar de Craters of the Moon. Dit deel van N.Z staat bekend om de geisers en mudpools, echt gaaf om te zien. De Craters of the Moon leek inderdaad echt een maanlandschap, grote kraters waar veel stoom uit komt!
Die nacht geslapen in Wai o tapu, een camping met thermale baden. Die avond lekker gezwommen dus. Super warm maar wel relaxed!
De volgende dag hebben we Thermal wonderland in Wai o Tapu. Met behulpvan een beetje (eco) zeep werd in dit park de Lady Knox Geyser opgewekt, behoorlijk gaaf om te zien hoe hoog die spoot. Hierna het park zelf bezocht en langs zo`n 20 geisers en poelen gewandeld in de meest felle kleuren. Al deze kleuren onstaan door de mineralen in de grond. Gaaf joh!
In de middag hebben we een bezoek gebracht aan een Maori dorp in Rotorua. Het dorp heet Whakarewarewa en wonen zo`n 75 mensen die vooral leven van toerisme. De plek van de Maori mensen in de maatschappij is echt zo anders dan de Aboriginals in Australië. De Maori mensen worden volledig geaccepteerd. Het is eerder de trots van het land. Maori cultuur wordt hierdoor ook behouden. Zo doen ze voor de wedstrijden van het Nationale rugby team ook altijd de bekende Haka dans. Om de tegenstander af te schrikken. We hebben deze dans ook gezien tijdens de rondleiding in het Maori dorp. Ook liet de gids zien dat ze hier nog optimaal gebruik maken van de geisers. In het dorp waren verschillende warmtebronnen aanwezig waar ze ,nu nog, eten in koken . Groente wordt in een netje gedaan aan een touwtje gebonden en in de bron gegooit. Binnen een paar minuten is het gekookt. Het vlees wordt gestoofd in een soort kassen die om een warmte bron wordt gebouwd. Bijkomstigheid van deze geisers en bronnen is trouwens wel de rotte eieren lucht die voortdurend in de stad hangt. Maar goed, ook dat went!!
Donderdag was het niet echt lekker weer dus weer een stukje verder naar het noorden gereden. In het plaatsje Otorohanga een bezoek gebracht aan een vogelpark. De Kiwi is het nationale symbool van Nieuw Zeeland maar denk maar niet dat we `m ook maar ergens in het wild hebben kunnen zien. Ze zijn heel schuw en leven vooral `s nachts. Dan maar naar een vogelpark en hebben we er maar liefst twee... kunnen bezichtigen!! Maar.. we hebben ze gezien!
Vrijdag onze laatste "things to do" activiteit hier gedaan en dat waren de Waitomo caves. Met een gids hebben we twee rondleidingen gehad door de grotten van Waitomo. 60 meter onder de grond waar we limestone, druipstenen en fossielen zagen. Hoogtepunt van deze grotten zijn de glowworms. Zodra de gids het in de grot donker maakte was het uitzicht een grote sterrenhemel door de lichtgevende larven. Echt prachtig.
Het weekend hebben we gespendeerd aan de kust, een aantal km boven Auckland. We hebben lekker weer gehad en genoten van het strand. Zaterdagavond zijn we wat gaan drinken en beland in de plaatselijke kroeg waar ze karaoke avond hadden. En nee, we hebben niet gezongen maar wel heel wat aangehoord. Daar konden de audities van X factor of Idols niet tegen op. Je kunt je voorstellen dat we een vermakelijke avond gehad hebben!!
Maandag hebben we de camper ingeleverd en ingetrokken in ons prachtige appartement in Auckland. Midden in de stad, twee slaapkamers,twee badkamers en veel leefruimte! Echt heerlijk. Gisteren en vandaag een beetje de stad bekeken, naar het Auckland museum geweest en vandaag naar de bioscoop geweest. Naar de film Savages, spannend ( vond Hessel dan..) !!
En vanavond lekker uiteten geweest om de reis écht af te sluiten want dit is dan ook alweer het laatste bericht vanaf de andere kant van de wereld. Morgen om 19:00 lokale tijd, 8:00 Nederlandse tijd, stappen we in de Airbus 380 richting Dubai om vervolgens over te stappen richting Düsseldorf waar we vrijdag om 13:30 aankomen!!

We hebben een super reis gehad! Zoveel gezien, gedaan en genoten. En terugkijkend is de tijd ook zó snel gegaan. Het is gewoon al weer voorbij, over een paar daagjes zitten we gewoon weer in de polder, heerlijk!

Maar het is ook mooi geweest, we denken dat we alle hoogtepunten van beide landen wel gezien hebben en uiteraard hebben we iedereen super gemist en kijken we er naar uit om iedereen weer te zien!!

Dus, tot snel allemaal!
Liefs Theo en Hessel

P.s foto`s zijn afkomstig van de telefoon dus geen super kwaliteit, thuis passen we het aan!!

• 03 Oktober 2012 - 12:50

Fonda:

Veilig reis terug! Zal jullie verhalen missen

Liefs, Fonda

• 03 Oktober 2012 - 16:45

Adrie:

Weer zo'n "leerzaam"reisverslag en leuk om te lezen. We zien jullie gauw en een hele prettige(wel lang) reis.

• 03 Oktober 2012 - 17:47

Ger & Gerdine :

hoi jullie twee mooi om jullie belevenissen te lezen ik wens jullie een goede reis terug en we zien elkaar in een paar weken want vrijdag gaan wij op vakantie ... groetjes en tot snel .

• 03 Oktober 2012 - 19:18

Irma:

Mooi geschreven.. die grot lijkt me echt gaaf! ben benieuwd naar alle andere foto's. zien jullie zaterdag! Goede terugreis! Groetjes!

• 03 Oktober 2012 - 19:31

Marielle:

Goede terug reis!!!!

En ook ik zal jullie verhalen missen maar vind het wel weer leuk om jullie live te zien in de polder.
    Misschien maandag al wel op de leuthse kermis.....
    Groetjes xx Jelle

• 03 Oktober 2012 - 23:10

Paul, Selma & Elin:

Hoi jullie twee!

Zo te lezen een hele mooie afsluiter van jullie prachtige reis!
    Goede vluchten en tot vrijdag!!!

• 04 Oktober 2012 - 08:54

Janny:

Genoten van jullie verhalen. Welkom terug in Nederland.

Lieve groet, Janny

• 04 Oktober 2012 - 20:43