Week 9: van Christchurch naar Te Anau NZ - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 9: van Christchurch naar Te Anau NZ - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 9: van Christchurch naar Te Anau NZ

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

14 September 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Donderdag 6 september zijn we vanaf Melbourne naar Christchurch NZ gevlogen. Na twee uur vertraging konden we eindelijk vertrekken. Ik was die dag jarig en dat voelde best een beetje raar, jarig zijn zonder visite etc. Om mij toch een beetje jarig te laten voelen had Theo de stewardessen ingelicht en werd ik voor de landing gefeliciteerd door de piloot en zijn crew! Echt grappig, wie kan dat nou zeggen!
De vlucht was op het einde best heftig. We vlogen over de bergen aan de westkust van NZ wat zorgde voor flink wat turbulentie. Mensen gillen in het vliegtuig! Wij zaten naast een Nieuw Zeelandse man die heel relaxed zei:"nu weet je dat je in NZ bent!". Bij de douane moest ik bij overmaat van ramp ook nog mijn Kangaroo Island honing inleveren, heel klein potje, speciaal gekocht voor papa!! Echt flauw maar helaas zo zijn de regels hier. Het weekend verbleven we in Christchurch. We hoorden in Australië al dat Christchurch aardig beschadigd is door de aardbevingen maar dat het zo ernstig was hadden we ons niet voorgesteld. Ook lees je hier niks over in de Lonely planet en andere info boeken. Twee jaar geleden heeft Christchurch in juni en februari twee flinke aardbevingen gehad en meer dan 11.000 naschokken. De hele binnenstad is verwoest, met een stadstour zijn we er door heen gereden, op anderen manieren mag je er ook niet meer in. Het lijkt wel een oorlogsgebied. Prachtige oude gebouwen aan de grond maar ook nieuwe kantoorpanden die nog niet eens in gebruik waren moeten worden afgebroken omdat de grond eronder verzakt is.
Zaterdag zijn we naar een rugby wedstrijd geweest in het Ami stadium. Een noodstadion omdat het nieuwe officiële stadion waar 48.000 mensen in kunnen verzakt is. Canterbury ( thuisclub) speelde tegen Wellington en won met 20 tegen 12. De spelregels weten we nu eigenlijk nog niet precies maar de wedstrijd was echt gaaf om te kijken. Het spel gaat echt hard!
Vanaf maandag zijn weer in het bezit van een camper, wel een grotere deze keer zodat we s avonds lekker warm binnen kunnen zitten. Het is hier namelijk echt winters en op veel plekken ligt sneeuw. We vinden NZ wel echt super mooi. We zijn nu in het zuid westen en onderweg rijden we langs grote super blauwe meren waaronder Lake Tekapo en Lake te Anau en hoge bergen met besneeuwde toppen. Gisteren bij Lake te Anau is er trouwens iemand tegen onze geparkeerde camper gereden, gelukkig zijn we goed verzekerd. Die jongen niet,hij had een borg van 3000,- en baalde dus vreselijk. We hebben het zo kunnen oplossen dus hij contant ons eigen risico en onze borg van 250,- heeft gegeven. Onderweg laat hij zijn eigen huursauto maken en hopelijk voor hem is hij dan niet zijn 3000,- kwijt. Vandaag hebben we een georganiseerde tour gemaakt waarbij we met een boot tussen de prachtige bergen van Milford Sound vaarden. Echt prachtig en onderweg dolfijnen en zeehonden gezien! Aankomende dagen rijden we weer verder naar het noord westen waar we maandag een tour gaan maken op Fox Glacier, een gletsjer dus!!

Zoals jullie lezen vergaat het ons hier super, we genieten van elke dag!

Heel veel liefs Theo en Hessel

• 14 September 2012 - 06:51

Fonda:

Deden de spelers ook z´n angstaanjagend Maori dansje aan het begin van de wedstrijd?

Keep enjoying!

XFonda

• 14 September 2012 - 09:51

Richard Gabrie Nanda En Marit:

He he eindelijk horen we weer wat van jullie. Hessel, stond jij ook tussen die cheerleaders???
    Wat een prachtige foto´s vooral die van het uitzicht met Theo aan de picknick tafel. Hoe is het met je telefoon Hessel? Is ie nog dood?
    Lijkt me wel een Chaos daar in Christchurch. En kei leuk dat theo de stewardessen had ingelicht over je verjaardag. Wellicht heb je deze goed gevierd daar met Theo. Op een andere manier dan anders, maar ook op een manier die je waarschijnlijk nooit meer meemaakt.
    En over die honing, wat flauw zeg. Ze zullen die zelf wel lekker vinden en daarom moet je die inleveren. Kinderachtig gedoe. Heb je wel mijn schildpadjes goed verstopt? en die grote leguaan voor Nanda? Wha ha ha. Nog maar een paar weken en dan zien we jullie weer, maar geniet nog lekker van jullie reis.
    Heel veel liefs van ons allemaal.

• 14 September 2012 - 16:24

Paul, Selma & Elin:

Wat een geweldige foto's hebben jullie gemaakt!
    Nz ziet er super mooi uit.
    Geniet lekker van dat mooie land!!
    Liefs van ons....net terug uit Zeeland

• 15 September 2012 - 20:22

Lieke:

De foto's zien er weer super uit en weer een leuk verhaal met nieuwe avonturen!

xx

• 15 September 2012 - 21:51

Sandy:

Hey Hes en Theo,

lijkt me dood eng als je zo'n heftige vlucht mee maakt zeg! Gelukkig zijn jullie alsnog veilig aangekomen en kan het nieuwe avontuur in Nieuw Zeeland gaan beginnen.
    Ik wist dat er aardbevingen waren geweest maar dat het er na 2 jaar nog zo heftig uit ziet lijkt me echt indrukwekkend.
    Goed idee om een wat grotere camper te huren, het moet geen creperen maar kamperen zijn he!
    En dolfijnen en zeehonden gezien ohh geweldig lijkt me dat, tja ik heb vandaag nog mussen en goudvissen gezien! Is toch wat minder speciaal he!

Ik heb het al zo vaak geschreven maar toch: GENIET ERVAN!

Dikke Kus San

• 17 September 2012 - 15:59

Eva:

Hoi Hessel en Theo,
    Het is heel leuk om jullie verhalen te lezen, wat maken jullie weer leuke dingen mee en zien en doen mooie dingen (ik heb mijn verhalen toevallig van het weekend ook weer eens gelezen;)). Zuider-eiland is mooi he! Gaan jullie ook nog naar het Noorder-eiland? Heel veel plezier met de gletsjer-tocht dat is zeker de moeite waard!. Heel veel plezier en geniet ervan!!

• 19 September 2012 - 19:33

Marco & M-j:

Hoi Theo en Hessel, wat fijn om te zien en te lezen dat het jullie daar goed gaat! we wachten op het nieuwe verslag heel veel plezier en veel liefs en xx uit kekerdom!