Week 8: van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 8: van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 8: van Adelaide naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

05 September 2012 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Afgelopen week zijn we in Adelaide geweest. Een mooie stad met veel kerken en kinderen in gekleurde schooluniforms. Het zou zo de set van een Harry Potter film kunnen zijn. We zijn 8 dagen in Adelaide geweest en tussendoor hebben we drie tours gedaan. De eerste dagen eerst rondgelopen in Adelaide en een fietsroute van 32 km naar Henley beach gemaakt. We voelden ons echte duitse ramptoeristen, want een fietshelm is hier verplicht.
Vorige week zondag hebben we een tour naar Barossa Valley gemaakt. Dit is het grootste wijngebied van Australië. We zijn naar 5 verschillende wijnbedrijven geweest, waaronder Jacob`s creek die wereldwijd wordt verkocht. Voor ons geen Kekerdomse kermis, maar een wijnproefkermis.
We hebben veel wijnen geproefd en rondleidingen gekregen door de verschillende bedrijven. Aan het einde van de dag nog langs de whispering wall gereden. Al fluisterend kon je elkaar verstaan over een afstand van meer dan 100 meter.
Afgelopen woensdag hebben we de tweede tour gedaan naar Kangaroo Island. Simon onze gids heeft ons en zeven andere toeristen naar Cape Jervis gebracht. Daar gingen we zonder de gids de ferry op naar Penneshaw op Kangaroo Island. Eenmaal op KI aangekomen na een bootreis van drie kwartier was er geen spoor van onze nieuwe gids te bekennen. Na 1,5 uur kwam onze gids Dave opdagen. Er was een misverstand geweest met het kantoor. Eenmaal op weg vertelde Dave erg veel. Zijn vrienden noemden hem ook wel ` Crazy Dave` en dat bleek ook al na 20 minuten. Het had flink geregend, maar Dave dacht dat hij de onverharde wegen wel kon rijden. Opeens gleed de bus naar rechts en zaten we vast in de modder en bleek er maar één oplossing te zijn: schoenen uit, sokken uit en duwen. Hessel liet haar schoenen aan, want ze had last van haar rug ;-) en volgens haar moest toch iemand de foto`s maken.
Nadat we eindelijk los waren konden we verder en gingen we naar Seal Bay. Een strand waar heel veel zeehonden lagen. Erg leuk en schattig om te zien. De ouderen lagen vooral uit te rusten omdat ze drie dagen achter elkaar gejaagd hadden. De jonkies waren erg actief of riepen om hun moeder. Daarna naar onze accommodatie gereden. De volgende dag vroeg op om kangoeroes en koala`s te spotten, we hebben er weer een hoop gezien maar ze blijven leuk! Daarna de Remarkeble rocks bezocht, mooie rotsen in de vreemdste vormen en een prachtig uitzicht over de zee. Daarna naar Admirals Arch waar de New Zealand Fur Seals lagen. Deze jaagden drie weken op zee, wederom weer een prachtig gezicht. Op de terug weg langs de Little Sahara gegaan om te Sandboarden. Een soort snowboarden op het zand. Gaaf om te doen maar omdat het zand vochtig was gleden we niet zo hard. Einde van de middag bracht Dave ons terug naar de ferry om vervolgens weer naar Adelaide te gaan. We vonden k.i een mooi eiland alleen onvoorstelbaar dat hier mensen willen wonen, het is zo geïsoleerd en er is vrijwel niks te doen.
De laatste tour heeft ons naar Melbourne gebracht. Toen we de tourbus instapten dachten we dat we met de bridge club op pad gingen, er zaten namelijk nogal wat grijze bejaarden in de bus. Ook de boerende en smekkende Aziaten waren weer goed vertegenwoordigd, iets waar we echt niet aan kunnen wennen. De tour was weer geweldig. Super veel gezien waaronder Grampians national park, Mc Kenzie watervallen, Bay of Martyrs,London Bridge, Loch Ard en 12 Apostels. Veel mooie rotsformaties langs The Great Ocean Road. Ook hebben we een wandeling gemaakt door Otway National Park en een bezoek gebracht aan het plaatsje Torquay, de plaats waar de bekende surfmerken Rip Curl en Quicksilver vandaan komen.
Afgelopen twee dagen hebben we Melbourne bezocht. Gisteren zijn we naar the Queen Victoria Market geweest, een hele grote markt in de stad. Daarna hebben we een rondleiding gehad in het parlementshuis. Een prachtig gebouw met mooie Engelse en Romeinse invloeden.
Vandaag naar het Mcg Cricket ground geweest en Rod Laver arena bezocht. Leuk om te zien waar de Australian open gehouden wordt. Vandaag was er alleen geen tenniswedstrijd maar een stadion vol stakende leerkrachten. Uiteraard wilden ze meer loon en respect (`t is ook overal hetzelfde). Al denken wij dat ze hier niet mogen klagen want een beginnende leerkracht verdiend al zo`n 75.000 dollar per jaar, wat al snel hoger oploopt.
Vandaag was onze laatste dag Australië want morgen tegen de middag vliegen we naar Christchurch in New Zealand. Een gek idee en de tijd viegt, de reis duurt nu nog maar 29 dagen. We hebben trouwens van onze vrienden van de bridge club een visitekaartje gekregen, stel dat er iets voor valt in N.Z mogen we hun bellen of mailen, lief he! Zij wonen in Napier, N.Z.

Dit was ons laatste verhaaltje Australië, het gaat nog steeds super hier en we genieten optimaal!!

Heel veel liefs Theo en Hessel!!!!

• 04 September 2012 - 10:49

Irma:

De foto's alleen zijn al super mooi! Gaaf zeg aan zee! En heeft Theo een nieuw huisdier?!

Groetjes!!!!

• 04 September 2012 - 11:00

Marita En Adrie.:

Wat een mooie fotoos .Wat genieten jullie echt super.Veel liefs Adrie en Marita.

• 04 September 2012 - 20:40

Sandy:

Mooie foto's zeg! zijn jullie daar in het zand een het zandborden i.p.v. snowborden? hahah!

Bedankt voor de foto's dan krijg ik er ook echt een beeld van!
    Liefs San

• 05 September 2012 - 09:10

Marielle:

Wat een mooie fotos ben benieuwd naar het verslag. Veel plezier nog x

• 06 September 2012 - 21:38

Francis:

super foto's toppie en wat maken jullie veel mee.Hessel van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook van opa oma en eric.Had al wel eerder willen mailen maar m'n laptop had kuren..Hessel en Theo nog heel fijne reis lieve groetjes opa oma eric en francis

• 08 September 2012 - 09:11

Lieke:

Weer een super verhaal en kei mooie foto's! Blijven genieten!

• 08 September 2012 - 09:11

Lieke:

Weer een super verhaal en kei mooie foto's! Blijven genieten!