Week 6: Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 6: Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 6: Cairns

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

16 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Vorige week donderdag hebben we afscheid moeten nemen van Rod. Hij heeft ons maar mooi 4259,7 km van plaats naar plaats gebracht.
Donderdagmiddag onze spullen uitgeladen en naar onze hotelkamer in de Tropical Queenslander gebracht.
We zitten in het tropische noorden van Australie en dat hebben we de eerste nacht ook gemerkt. Toen we naar de badkamer liepen zat er een gekko op de badkamer. Een mooi beestje om te zien!!! Na die nacht hebben we hem niet meer gezien.
Het stikt hier in Cairns van de aboriginals. Overal op straat hangen ze rond. De eerste nacht hebben we ook bezoek gehad van een dronken aboriginal. Hij dacht dat Abigail nog op onze kamer zat, maar die was er waarschijnlijk snel vandoor gegaan. Als ik die aboriginal zo hoorde kan ik haar geen ongelijk geven ;-)
Deze week een aantal dagen naar de swimming lagoon geweest. In de zee mag er namelijk niet gezwommen worden, want daar zwemmen krokodillen. Het is ook niet aantrekkelijk om hier te zwemmen, want er is geen strand en alleen maar modder. In plaats daarvan hebben ze een prachtig zwembad aangelegd met daaromheen wat zand en gras. Een heerlijke plaats om te relaxen en hier komen ook alle toeristen en locals bij elkaar. Vanaf dit punt beginnen ook alle restaurantjes en winkeltjes.
Na drie dagen in de zon gelegen te hebben begonnen we onszelf toch een beetje te vervelen. We hadden zin om weer wat te gaan ondernemen. We zijn naar het infocentrum gegaan en hebben daar informatie gekregen over de botanische tuinen en twee mooie wandelroutes.
De volgende dag zijn we naar de botanische tuinen geweest. Mooie tropische bloemen, planten en bomen gezien. Ook mooi om te zien welke planten de aboriginals gebruikten als voedsel, beschutting of medicatie. Daarna zijn we de red arrow route gaan lopen. Een korte wandelroute naar een mooi uitzichtpunt over de kust van Cairns en het vliegveld.
De dag hierna stond er een iets langere wandeling op het programma. Dit was de blue arrow route en die was 7,4 km lang, maar wel klimmen tot een hoogte van 325 meter richting Mount Lumley. Het was een aardige klim, maar echt heerlijk om te lopen.
De laatste twee dagen in Cairns was het erg bewolkt en dus een goede reden om het een en ander voor Nieuw Zeeland uit te gaan zoeken. We gaan vandaag onze vlucht van Melbourne naar Christchurch boeken en ook een camper boeken voor de periode dat we in Nieuw Zeeland zijn. Dit keer een iets grotere, zodat we 's avonds ook binnen kunnen zitten. Wel lekker, want in Nieuw Zeeland is het toch wel iets kouder dan hier in Australie.
Morgen vliegen we naar Alice Springs en dan begint onze tour!! Hier hebben we super veel zin in!!

XX Hessel en Theo

P.s. Foto's volgen nog!!!

• 16 Augustus 2012 - 09:03

Paul, Selma & Elin:

Wauw ruim 4000km gereden, wat een eind maar zoveel gezien!
    Echt super leuk!
    Heel veel plezier nog.
    Dikke kus van ons

• 16 Augustus 2012 - 12:30

Andy Peters:

Prachtige verhalen en foto's !
    Nog heel veel plezier de komende weken.
    Groetjes, Andy

• 16 Augustus 2012 - 17:06

Joop - Annemiek:

Hey luitjes,

wat vervelend voor die gekko dat die nu juist Theo tegen kwam, wat zal dat beest geschrokken zijn, fijn dat het met jullie goed gaat, nog veel plezier.

Greetings from kekerdom

• 16 Augustus 2012 - 22:01

Sandy:

Hey Hes en Theo,

een heleboel kilometers met de camper en nog heel wat te gaan.
    Ik ben ook erg benieuwd wat jullie van Nieuw Zeeland gaan vinden, dat schijnt toch ook weer echt een heel ander land te zijn.
    Succes met het uitzoeken van een nieuwe camper!

Groetjes San

• 17 Augustus 2012 - 10:17

Richard Gabrie Nanda En Marit:

Ha ha ha die gekko. Leuke dieren toch. Nanda heeft die toch ook gehad? Tja, wat hebben wij eigenlijk nou niet of niet gehad!!!
    Ben benieuwd naar de foto´s van dit reisverslag.
    Jullie zijn vergeten erin te zetten dat jullie zoveel geshopt hebben. Saai.
    Die botanische tuinen met al die planten lijkt ons ook erg mooi.
    Maar die klim van 325 meter lijkt me niks. Na 50 meter zou ik al uitgeput op de grond liggen. Dus...petje af voor jullie. Jullie hebben zo hard getraind dat jullie volgend jaar de vierdaagse met gemak uit zouden kunnen lopen. Nog veel plezier.

groetjes Richard Gabrie Nanda en Marit.

• 22 Augustus 2012 - 21:17

Trudie:

Hee Hessel en Theo, wat zijn jullie een fantastische reis aan het maken en volgens Eva moet het mooiste nog komen (Nieuw-Zeeland). De foto's zijn prachtig, echt om jaloers op te worden. Geniet van de outback en een hele goed tijd nog in Nieuw-Zeeland, geniet ervan samen! Groetjes Trudie en Toon

• 22 Augustus 2012 - 21:21

Eva:

Hoi Hessel en Theo, leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en zien, dan komen de reis en die mooie tijd en herinneringen bij mij ook weer een beetje terug;). Erg leuk om als die bekende plaatsen te zien op jullie foto's! Heel veel plezier nog in de outback iig ik neem aan dat jullie vanuit Alice Springs die kant opgaan? En ook heel veel plezier in Nieuw-Zeeland, maar dat zal vast helemaal goed komen! Hoelang hebben jullie nog om van dit alles te genieten? Groetjes Eva

• 24 Augustus 2012 - 14:06

Richard Gabrie Nanda En Marit:

Zo zo, is Theo daar toch een eigen zaakje begonnen?