Week 4 en 5: van Tin Can Bay naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 4 en 5: van Tin Can Bay naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 4 en 5: van Tin Can Bay naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

08 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Alweer een tijdje niet geschreven dus vandaag de boel maar weer eens bijwerken.
Vanuit Rainbow beach zijn we de volgende dag doorgereden naar Tin Can Bay, een plek waar je wilde dolfijnen kunt zien. Erg toeristisch plekje maar wel leuk om te zien. Vanuit daar zijn we naar Bundaberg gereden, mooie omgeving. Eindelijk wordt het allemaal weer een beetje groen.Overnacht op een camping in Bargara en de volgende dag naar Agnes Water gereden.
Zaterdag 28 juli hebben we daar surfles gehad, kei gaaf om te doen. De golven waren niet super hoog dus het was nog best lastig om op het goede moment te gaan staan. Met lage golven heb je maar weinig vaart, maar het ging al aardig!
Maandag 30 juli zijn we aangekomen in Airly Beach, een behoorlijk toeristisch plaatsje in de buurt van de Whitsunday eilanden. We zaten op een leuke camping aan de rand van het bos. Een avond hoorden we wat geritsel in de struiken, zat er een kangoeroe met een jong in haar buidel naast onze tent! Leuk om te zien, de kangoeroes die we de afgelopen tijd tegen waren gekomen lagen meestal dood langs de weg.
Toevallig kwamen we ook in Airly Beach Renee en Gwenn tegen, twee Nederlandse meiden die we in Rainbow Beach hebben leren kennen. Maandag avond zijn we met hun wezen stappen in Airly Beach, het was erg gezellig!
De volgende dag hadden we de snorkeltour. Wat was het lastig om die uit te zoeken want er is hier zo super veel aanbod in. Toch maar gekozen voor een eendaagse tour en absoluut geen spijt van gehad. Met een speedboot van Ocean Rafting vertrokken we rond 10 uur in Airly Beach richting de Whitsunday eilanden. We scheurden over het water, wij zaten voorin waardoor we soms kei hard op het water knalde, gaaf joh! Na een half uur kwamen we al een groep wilde dolfijnen tegen, zo mooi om te zien. Daarna eerst naar het uitkijkpunt gereden waar we prachtig uitzicht hadden op super witte stranden en lichtblauwe zee. Hierna gelunchd op Whiteheaven beach, wederom aan de witte stranden en lichtblauwe zee. Daarna gesnorkeld bij Hook Island. We waren blij dat we een wetsuit gehuurd hadden want het water was super koud. Toch twee keer goed kunnen snorkelen en het prachtig gekleurde koraal en heel veel vissen gezien. Echt een super geweldige ervaring. We hadden een onderwatercamera gekocht die we binnenkort laten ontwikkelen, we zijn erg benieuwd naar de foto's.
Op de terugweg naar Airly Beach hebben we nog walvissen gezien, een moeder en een jong! Prachtig joh!
Daarna weer een hoop gereden en tussendoor overnacht op verschillende campings.We hebben inmiddels trouwens al meer dan 4000 km gereden!! Vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan de Wallaman Falls, de grootste waterval van Australie, erg mooi om te zien. Eergisteren zijn we aangekomen in Cairns, waar we donderdag de camper moeten inleveren. Om nog even van de omgeving te genieten en omdat we toch nog genoeg tijd hebben zijn we gisteren naar Cape Tribulation gereden. Dat ligt boven Cairns en is een prachtige omgeving waar regenwoud en de zee samen komen. We moesten met de ferry over en daarna een stijle berg omhoog rijden. Onderweg een aantal keer gestopt. In Alexandra Bay kwamen we langs een schooltje. Er liepen want mensen buiten dus zijn we zo brutaal geweest om te vragen of we binnen mochten kijken. We werden heel gastvrij ontvangen. Het was een schooltje met dertig leerlingen en twee klassen. We kregen een rondleiding van de directrice . Het was er erg rustig en natuurlijk hele kleine klassen. Qua onderwijs leek het wel aardig op Nederland. Zij hadden alleen in iedere klas ook een assistent, luxe he! En de kinderen dragen hier schooluniformen en moeten hoedjes op als ze naar buiten gaan. Leerkrachten hierintegen niet, die dragen gewoon normale kleren. Leuk om te zien hoe het hier gaat en we gaan ook nog zeker bij meerdere scholen binnen kijken.
Aangekomen bij het lookout punt van Cape Tribulation lag er onder de picknicktafel een enorm reptiel, we hadden al wel zoiets in de dierentuin gezien maar dus nu dus ook in het wild, gaaf!
Op dit moment zitten we in een informatiecentrum in Cairns en hebben net een appartement voor aankomende week geboekt. We zitten hier nog tot volgende week vrijdag en vliegen dan door naar Alice Springs om aan de tour te beginnen.

Nou dit was weer een korte beschrijving van afgelopen twee weken, we doen zo super veel en de tijd gaat erg hard waardoor ik vast wel iets vergeten ben te typen!

Na de reis maken we een album van deze verslagen, altijd leuk om terug te lezen!We vinden het daarom ook erg leuk dat jullie berichtjes schrijven op de site, het is sowieso erg leuk om iets uit Nederland te horen want we missen jullie natuurlijk echt wel!

Heel veel liefs Theo en Hessel

• 08 Augustus 2012 - 07:24

Adrie:

Geweldig om te lezen hoe jullie genieten en veel meemaken. En dat is ook te zien aan de mooie foto's. Helaas voor jullie wordt op de volgende olympische spelen windsurfen vervangen door kytesurfen, anders kon je mooi meedoen. Blijf genieten en nog heel veel plezier.

Liefs Marita en Adrie
    PS Zijn jullie daar bezig met een baan in het onderwijs????

• 08 Augustus 2012 - 08:39

Fonda:

Nou, dat klinkt allemaal kei goed! ;-)

XF

• 08 Augustus 2012 - 09:20

Paul, Selma & Elin:

Mooi verhaal! Erg leuk om te lezen hoe jullie het allemaal beleven!
    Zo te zien doet de camera het ook perfect, wow wat een mooie plaatjes!
    Ben ook heel benieuw naar de onderwaterfoto's
    Nou, laad de accu maar goed op voor de outback :-), heel veel plezier daar!

Groetjes, Paul, Selma en Elin

• 08 Augustus 2012 - 10:09

Bert En Annet:

Hallo Hessel en Theo,
    Wat een mooie beschrijving van jullie ervaringen. De schitterende foto's laten zien hoe mooi het daar is maar ook hoe julllie ervan genieten. Het lijkt daar echt het paradijs op aarde. Hessel tussen die flippers, prachtig.
    Als zo'n staart van een walvis boven water komt moet je volgens mij jezelf maar in de arm knijpen.
    Van dat formaat zit achter de diek in Kekerdom zeker niet.
    Het ga jullie goed,
    Annet en Bert

• 08 Augustus 2012 - 13:43

Richard Gabrie Nanda & Marit:

OOOOH, dat prachtige blauwe water, daar zou je toch zo een duik in willen nemen. Geweldig mooie foto´s. En die varaan. Die zou je misschien in je handtasje kunnen stoppen want ik heb een dochter die deze erg graag zou willen hebben. Gaaf beest.
    Ook geweldig dat je die kangaroe met haar jong in de buidel vlak bij jullie camper zag zitten. Zijn die beesten dan niet bang? Zelfs niet voor jullie? Wha ha ha ha.
    En ook erg leuk dat jullie die walvis met haar jong zagen rondzwemmen. Mocht je ze niet effe aaien?
    Bij ons gaat ook alles goed. We hebben veel gedaan in de vakantie maar dat is niet te vergelijken met wat jullie allemaal doen natuurlijk.
    En wat Adrie en Marita schrijven daar dacht ik ook al meteen aan. Ze gaan toch niet daar solliciteren naar een baan in het onderwijs? Nou, wij missen jullie ook vreselijk en we verheugen ons steeds maar weer op jullie leuke verhalen.
    Nog veel plezier!!!!

Heel veel liefs van Richard, Nanda, Marit en Gabrie.

• 08 Augustus 2012 - 20:09

Janny:

Zo, wat zien jullie veel! Leuk jullie verhalen te lezen en wat een prachtige foto's!!
    groetjes, Janny.

• 09 Augustus 2012 - 09:52

Jacky:

Hoi Hessel en Theo,

Wat een avontuur hé, geweldig om te lezen. Whitsundays daar heb ik 2 dagen van mogen genieten op een Catamaran...onvergetelijk mooi...en onder water.... niet te beschrijven.

Ook ben ik op Cape Tribulation geweest...idd ...where forest meets the see...moet je echt een keer gezien hebben. Daar heb ik in het wild een cassawary gezien...had ik hier nog nooit van gehoord...bizar lelijk beest.

Heb je al wel het enige echte Australische toetje gegeten? Sticky Date...echt een keer proeven en pas op dat je tanden niet afbreken van de suiker ;-)

Nou, ik zou zeggen geniet nog maar, jullie hebben nog wat geweldigs voor de boeg,

Groetjes

Jacky

• 09 Augustus 2012 - 21:40

Sjoerd Ijsvelt:

ha vakantiegangers,

gaat prima daar zie ik , viel spass en kalm aan he.

p.s gister bij de blauw zwarte gekeken , je kunt nog wel een paar maanden langer wegblijven.

groeten uit kekerdom

• 10 Augustus 2012 - 21:58

Sandy:

Hoi Hesssss en Theo,

jullie zien zoveel en maken van alles mee dat ik me kan voorstellen dat je soms niet meer weet wat je 2 weken geleden nog gedaan hebt! Wat een geweldige foto's allemaal zeg, de zee zo blauw en de stranden zo wit, das toch wat anders als hier het standje aan de rijn zullen we maar zeggen...

Een mama kangaroe met een jong in haar buidel dat lijkt me heel bijzonder hoor. Ik ben benieuwd hoe de tour jullie gaat bevallen.

Ik zag van de week op het nieuws dat er in Nieuw Zeeland een vulkaan tot uitbarsting is gekomen die al 100 jaar niet meer actief was geweest! Moest natuurlijk meteen aan jullie denken, maar daar zijn jullie gelukkig nog niet.

Geniet van alles, ik hou jullie in de gaten!
    Kus San

• 11 Augustus 2012 - 07:03

Judith Kaykac:

Hey Hessel en Theo

Het gaat helemaal top daar bij jullie. Leuke verhalen en practige foto's.
    Maar voor het geval dat jullie het niet in de gaten hebben..... De hele week op school geweest en het is erg stil zonder jou als mijn buuv Hessel. Maak daar je daar maar niet druk over. Lekker blijven genieten.

Groetjes Judith