Week 3: van Brisbane naar Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 3: van Brisbane naar Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 3: van Brisbane naar Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

25 Juli 2012 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal,

Deze week weer veel gedaan en gezien en wat gaat de tijd snel! Na Byron Bay zijn we donderdag richting Brisbane gereden. Onderweg hebben we Lone Pine Koala Sanctuary bezocht, een koala dierentuin dus. Maar niet alleen koala's, ook andere dieren. Erg leuke, kleinschalige, dierentuin en veel koala's gezien. Wat een schattige beesten. Ze leven in Australie ook in het wild maar wij hebben ze nog niet gezien.
Het vinden van een camping rond Brisbane was erg lastig, na een uur rond rijden zaten we zelfs midden op de mainstreet in de stad. En Brisbane is een grote stad.. gelukkig na een tijdje toch maar de lonely planet geraadpleegd en een caravan park gevonden.
Vrijdag hebben we gedate met Yannick en Raoul, de neefjes van Theo. Erg gezellig en zo vertrouwd om elkaar hier te ontmoeten. Alsof we gewoon in Kekerdom waren ;-).. bijna dan.
Natuurlijk moesten de mannen eerst een Nederlands biertje nuttigen en daarna hebben we de stad bekeken. biertjes zijn hier weer ongeveer 4x zo duur als in Nederland.. zo'n 8 euro. Wij vonden Brisbane niet erg indrukwekkend. The south bank (strand in de stad) die ontzettend beroemd moet zijn stelde niet veel meer voor dan een klein watertje en een beetje zand. Maar we hebbben ons zeker wel vermaakt. Het was weer heerlijk weer en 's avonds met z'n allen een pizza gegeten. Ook die was, net als de camping, lastig te vinden in Brisbane. Maar na een aantal uur lopen gelukkig toch gevonden.
Zaterdag hebben we de tickets naar Alice Springs geboekt, we hadden dit al gedaan bij Miriam maar er was iets mis gegaan waardoor ze geannuleerd waren. Kwam goed uit want onze tour start een dag later waardoor we de tickets nu ook een dag later hebben kunnen boeken en dat ongeveer de helft scheelde. Terug bij de auto startte die niet meer.. lampen aan laten staan, oeps..
Gelukkig zijn we goed verzekerd en kwam onze ANWB aboriginal al binnen een kwartiertje. Eenmaal weer op de weg zijn we richting Beerwah gereden en zondag de Australia Zoo bezocht. De dierentuin van Steve Irwin. Erg leuke dierentuin, een wildlife show bezocht en weer veel gezien. Wel een aparte gewaarwording dat je overal in het park foto's en filmpjes ziet van Steve Irwin terwijl hij al zes jaar dood is. Ze doen alsof hij nog leeft.
Ook zijn we al verschillende keren in contact gekomen met de possum. Een soort rat/kat/eekhoorn. De eerste avond dat Hessel de possum had gezien lag ze om 7 uur in de camper met deuren en ramen gesloten.. wat een vieze beesten. Gelukkig beginnen we er nu een beetje aan te wennen. Sinds maandag verblijven we in Rainbow Beach, een klein maar centraal strandplaatsje. Gisteren hebben we een wandeling gemaakt naar Carlos sandblow. Een zandverstuiving tussen twee bergen met een prachtig uitzicht op de zee. We hebben lekker een aantal uurtjes in de zon gelegen. Vandaag (woensdag) zijn we naar Fraser Island geweest. Een groot zand eiland die alleen te bereiken is met 4wd. Ons campertje heeft dat niet dus deze met een tour bezocht. Helaas waren de weergoden niet echt met ons en was het in de ochtend best bewolkt waardoor de witte stranden en het heldere meer McKenzie niet helemaal mooi uitkwamen. Toch een leuke dag gehad en genoten van de omgeving. Gelukkig werd het later op de dag beter weer en hebben we nog een mooie wandeling gemaakt door het regenwoud. Erg mooi ook!

Morgen rijden we nog meer noordelijker en is Hervey Bay de planning.
Jullie horen weer van ons!

xx Theo en Hessel

• 25 Juli 2012 - 09:40

Lieke:

Wat knap Hessel dat je die camper toch nog bent uitgekomen na de ervaring met dat vieze beest! En een biertje 4 keer zo duur dan moet je in Nederland maar weer een keer zat worden Theo! ;) x

• 25 Juli 2012 - 09:41

Paul, Selma & Elin:

Wauw dat klinkt weer super goed!
    Heel veel plezier!!
    Liefs van ons

• 25 Juli 2012 - 11:37

Marita En Adrie:

Hoi Vakantiegangers.leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    en met de leuke fotoos er bij.SUPER.
    Nog een hele fijne tijd en succes met de enge beesten.
    Veel xxxxxxxxxxxxxx Adrie en Marita

• 25 Juli 2012 - 14:34

Cristel :

Hes, wist niet dat jij z'n schrijverstalent bezat! Leuk om jullie verhalen zo te volgen (ook in Florida lezen we mee). Tot het volgende verhaal en geniet van jullie reis!

• 25 Juli 2012 - 23:34

Gabrie:

Heeeey hessel en Theo

Wat hebben jullie al enorm veel gezien joh!
    En een mooie foto met de familie Irwin. Dat lijkt mij ook wel gaaf om te zien die krokodillen show. Niemand gebeten??? Wha ha ha.
    Ja die koala's zien er erg schattig uit, maar heb toch ooit gehoord dat ze erg gemeen kunnen bijten.
    Nog heel veel plezier met jullie belevingen, en we zitten al vol spanning te wachten op jullie volgende verhaal.

Richard, Gabrie, Nanda en Marit.

• 26 Juli 2012 - 23:31

Sandy:

Hey Hes en Tarzan!

Mooie foto bij het beeld van Steve en de family. Lijkt me best raar om te weten dat de beste man al 6 jaar dood is en hem daar op allerlei filmpjes te zien. Gelukkig dat jullie goed zijn verzekerd i.v.m. de camper, om Australie nou op de fiets te ontdekken is toch wat lastig he.
    Ook hier in het prachtige millingen met de witte stranden en helder blauw rijn water vermaken we ons prima, we hebben maar liefst 4 dagen zomer! (temperatuur boven de 25 graden).

Veel foto's maken he! En Hes wat wordt je haar alweer lang!
    Geniet ervan! Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal.
    Veel liefs van Martijn en Sandy

• 27 Juli 2012 - 12:30

Hey Luitjes:

fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, leuke foto`s en tripjes, bier voor € 8,00 laat je een keer echt genieten: groetjes Joop en Annemiek, kids

• 27 Juli 2012 - 20:35

Hoi Hessel En Theo:

Prachtige foto's, en zoveel verschillen. Volgens Annet zien jullie er goed uit en komen jullie niets tekort.
    Veel plezier en laat ons maar megenieten door jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken.
    Groet, Annet en Bert

• 28 Juli 2012 - 13:17

Willeke:

Hallo avonturiers.

Wat een geweldige belevenissen. Ben helemaal niet jaloers, behalve op het bezoek van die possum natuurlijk!
    Ook zo grappig om jullie met z'n vieren daar aan het bier te zien zitten.
    Nog veel plezier en ik volg jullie!

Groetjes Willeke

• 29 Juli 2012 - 21:21

Irma:

Wat een leuk verhaal weer!
    Wat een held die Theo de Slingeraap.. Heeft hij eindelijk zijn roeping gevonden!!
    Mooie foto's ook. Geniet nog!

Liefs

• 29 Juli 2012 - 23:53

Bianca:

klinkt goed! Geniet ervan en we lezen snel weer hoe het met jullie gaat!

xx Tim en Bianca

• 31 Juli 2012 - 00:23

31 Juli 2012 Loes Zonneveld:

Wat een geweldige reis maken jullie zeg, erg leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Enkele plaatsen uit dit laatste verslag heb ik met mijn dochter ook bezocht. Prachtig. Geniet nog maar lekker verder.
    Groeten Loes