Van Coomoo Coomoo naar Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Van Coomoo Coomoo naar Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Van Coomoo Coomoo naar Byron bay

Door: hesselentheo

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

18 Juli 2012 | Australië, Byron Bay

Woensdag 11 juli hebben we onze camper opgehaald. Het duurde een paar uur voordat we konden gaan rijden, want het was spitsuur bij het verhuurbedrijf. Rond half twee waren we helemaal klaar om te gaan. Op naar Miriam Ketel!! De eerste 10 minuten waren ff wennen, want links rijden is toch ff wat anders. Na een aantal uur gereden te hebben zijn we een camping gaan zoeken. We vonden er een in het plaatsje Morrisette.
De volgende dag zijn we verder gereden richting Coomoo Coomoo. Onderweg kregen we een belletje van Miriam, want de creeks op de route naar haar huis waren veel te hoog en dat zou onze camper met de naam Rod niet leuk gaan vinden. We hadden dan maar afgesproken in het plaatsje Quirindi. Daar zijn we Miriam achterna gereden op weg naar haar buren. Hier konden we zolang onze camper stallen. Eenmaal bij Miriam in de auto waren we toch wel erg blij dat Rod bij de buren 6km verderop stond, want zonder 4wd is het hier onmogelijkom te rijden.
Bij Miriam aangekomen eerst kennis gemaakt met Jimbo en Robin. Dit zijn de man en dochtertje van Miriam. Het was meteen al erg gezellig en ze waren ontzettend gastvrij.
Helaas was het weer niet erg best. Het heeft twee dagen erg veel geregend en het was dan ooklastig om iets te gaan ondernemen. Zaterdag werd het weer beter en zijn we samen met Miriam en Robin gaan wandelen. Robin zat lekker op het paard en genoot ook van de vele kangoeroes die voorbij .
In de middag kwamen we terug en Miriam moest met Robin naar een feestje. Wij hebben die tijd gebruikt om een tour te boeken van Alice springs naar Melbourne.Toen we dat gedaan haddenvroeg Jimbo aan ons of we een stukje wilde gaan rijden in zijn auto. Dit vonden we natuurlijk wel erg leuk en zijn dus met de auto van Jimbo gaan touren. Onderweg veel kangoeroes gezien!!! Toen we terug kwamen hebben we eten gekookt voor onszelf en Jimbo. Jimbo kon de Dutch sticky rice erg waarderen, oftewel de rijst iets te lang gekookt ;-)
In de avond was Miriam weer terug en we hebben nog even gezellig gekletst. Ze heeft ons deze dagen erg verwend en het was heel leuk om hier een aantal dagen te zijn. Miriam had voor de laatste ochtend nog een leuk idee. We zijn langs een vrouw gegaan die jonge weeskangoeroes opvoedde. We mochten er een vasthouden. Toen we vroegen waar de kangoeroes sliepen moesten we wel een beetje lachen. Een kangoeroee sliep in de serre maar er was er ook een die de badkamer iets lekkerder vond. Leuke afsluiter van 4 leuke dagen. Nu de camper weer ophalen en richting het betere weer (hopen we) aan de kust.
We zijn via Tamworth en Uralla in Armidale aangekomen. De nacht was heel erg koud.ook moeilijk in slaap komen met koude voeten.
De volgende dag zijn we de waterfall way gaan rijden richting Coffs Harbour. Onderweg de waterval van Wollomombi gezien. Ook naar new england national park geweest. Minstens net zo mooi als de blue mountains maar veel minder toeristisch.
In Coffs Harbour aangekomen een camping gaan zoeken en zelf lekker wat eten gekookt. De volgende morgen ontbijt met zeezicht en surfers. Even lekker gewandeld naar Muttonbird island en naar de sky pier geweest waar je een prachtig uitzicht had over coffs harbour.
Hierna zijn we door gereden richting Byron Bay. Onderweg wilden we al stoppen, want we hadden al weer een paar uur gereden. We wilden stoppen en overnachten in het plaatsje Macclean. Een schots plaatsje in Australië. Bij het plaatselijke toeristencentrum zaten twee vrouwen van ongeveer 75 jaar. Op de vraag of er een caravanpark of camping waswas het antwoord ja, maar op de vraag of er ook maar iets te zien was kregen we als antwoord: it doesn`t hip and hop. Dat was toch even lachen als twee vrouwtjes van die leeftijd dat zeggen. We hebben toch maar besloten om naar Byron Bay door te rijden. Eenmaal daar aangekomen hebben we een mooie camping uitgezocht naast het centrum van de stad en 20 meter van het strand.
De volgende dag hebben we een mooie wandeling gemaakt en dolfijnen zien zwemmen. De 20e hebben we met Yannick en Raoul (neven van Theo) afgesprokenin Brisbane. Morgen rijden we die kant op.

Het gaat hier ontzettend goed en het leven bevalt onswel.

Veel liefs en groetjes van Hessel en Theo

• 18 Juli 2012 - 10:06

Fonda:

Hahahaha, jullie schrijven alsof het allemaal de gewoonste zaak van de wereld is! Maar wat een hoop hebben jullie al gezien! Nu wij nog, dusse, wanneer komen de foto's?

XF

• 18 Juli 2012 - 10:08

Paul, Selma En Elin:

Klinkt goed!!
    En nu op naar de zon!!
    Liefs van ons

• 18 Juli 2012 - 10:23

Sandy:

Wat leuk dat jullie bij Mirjam zijn geweest! Vast gaaf om te zien hoe ze daar met haar gezin leeft en fijn dat ze zo gastvrij waren.
    Gelukkig dat het links rijden met de camper goed gaat, lijkt me toch ff wennen, vooral een afslag. Super om te lezen dat jullie al zoveel dieren hebben gezien en genieten van het land.
    Hopelijk wordt het snel mooi weer, met de zon kijkt alles toch net weer even wat mooier!
    Dikke Kus San

• 18 Juli 2012 - 19:52

Sanne:

Hai Hessel en Theo,
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!
    Erg leuk om jullie avontuur te kunnen volgen zo.
    Geniet lekker met en van elkaar.

De groetjes van Melle aan juf Hessel ;-)

Xx Sanne,Marco,Melle en Sil

• 18 Juli 2012 - 21:34

Irma:

Fijn dat het goed gaat allemaal!
    Leuke foto ook van Theo en de kanagaroo op zijn fb!!

Veel plezier nog.

Liefs.

• 19 Juli 2012 - 04:14

Bert:

Klinkt goed zeg.Groeten aan Yannick en Raoul. Wat het weer betreft is het hier ook huilen met de pet op. Het is wel zomer maar een droge dag zit er niet in.Na het weekend zou het weer wat beter worden.