Week 1 Dubai en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu Week 1 Dubai en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hessel en Theo - WaarBenJij.nu

Week 1 Dubai en Sydney

Door: hesselentheo

Blijf op de hoogte en volg Hessel en Theo

11 Juli 2012 | Australië, Sydney

Week 1 Dubai en Sydney
Hallo allemaal,
Er is pas en week voorbij maar wat hebben we veel gereisd en gedaan.
Zoals in het vorige stukje beschreven was Dubai behoorlijk indrukwekkend. De tweede dag in Dubai hebben we een georganiseerde bustour gedaan zodat we alle hotspots in een dag konden bekijken. Onze gids was een heel trotse plaatselijke Arabier.We startten bij de Dubaimall waar we de dag ervoor zelf al waren wezen kijken. Hierin zitten 1200 winkels en is slechts vijf jaar geleden gebouwd. Ook zit er in de Mall een aquarium en dierentuin... Vanuit de Mall liepen we naar de ingang van de Bursj Khalifa.De hoogste wolkenkrabber van de wereld. Echt alles in Dubai is trouwens het hoogste duurste of grootste. In de Bursj Khalifa stonden we binnen drieenvijftig seconden op de honderdvierentwintigste verdieping. Prachtig uitzicht kan ik je zeggen.Daarna weer naar de bus en richting Palmeiland. We reden er alleen een rondje overheen want Palmeiland is alleen te betreden door de mensen die er wonen. Veel leegstaande huizen viel ons op! Als laatste werden we gedropt op de markt Medinat Jumeirah. Waar ze een Oosterse markt nagebouwd hadden. Uiteraard overdekt en met airco want het was wel veertig graden. De markt vonden we niet heel bijzonder, vooral toeristische winkeltjes, die hadden we al snel gezien.
De volgende dag om vier uur opgestaan om richting Sydney te vliegen. Een lange reis met een tussenstop van een uur in Bangkok en wel zestien uur in het vliegtuig gezeten,maar het viel mee. Je weet het van te voren!
Vroeg kwamen we aan op Sydney airport en direct een hotel geboekt. We hebben vier dagen overnacht in de wijk Arncliffe. Een buitenwijk van Sydney maar met een treinstation in de buurt waardoor we zo in Sydney zaten. De eerste dag vooral geslapen, we waren doodop van de reis. Zondag en maandag hebben we Sydney verkend. Het was echt super. De Harbour bridge en het Opera house waren natuurlijk het eerste wat we hebben bekeken. Daarna de ferry gepakt richting Manley en daar een wandeling door een National park gemaakt. Officieel duurde de wandeling anderhalf uur maar wij hebben er de hele middag over gedaan, nogal slechte kaart ;-)
Maandag naar the Rocks en Sydneytower . Weer vanuit een hoge toren de stad kunnen bezichtigen. Was wel wat anders dan Dubai! Maar wederom erg mooi.Ook zijn we op Bondi beach geweest, bekend van t.v. Een heel toeristisch strand. Toen we er eenmaal waren was het niet heel bijzonder en erg rustig De sfeer hier is overigens super, mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
Dinsdag zijn we met een twee uur durende treinreis naar de Blue Mountains gegaan. Vanuit het plaatsje Katoomba zijn we gaan wandelen door de bergen. Echt een ontzettend mooie omgeving. We hebben de giant Stairway gelopen, best pittige wandeling waardoor je honderd meter naar beneden daalt van trappen. Daarna via de kabelbaan weer omhoog gegaan. Super mooi uitzicht op de bergen, euchalyptus bomen en de waterval.
En nu is het woensdag ochtend en gaan we zo de camper ophalen. De camper hebben we tot negen augustus. Ben benieuwd hoe het links rijden ons vergaat. We gaan vandaag richting Miriam Ketel. Een bekende van Hessel die hier al jaren woont maar officieel uit Millingen komt.Ze woont behoorlijk in het binnenland en zes uur rijden vanaf Sydney. We doen er twee dagen over dus hebben alle tijd.
Met de camper komen we waarschijnlijk minder wifi punten tegen dus waarschijnlijk minder foto's en berichten op facebook. Onze skype account heeft het ook begeven dus nu een nieuwe aangemaakt:
theo.hessel1
Onze mobiele nummers zijn gewoon hetzelfde.

Dat was het dan voor de eerste week. Het gaat ontzettend goed en hebben het super naar ons zin

LiefsTheo en Hessel

• 10 Juli 2012 - 23:46

Gabrie:

Hoi piepeloi Hessel en Theo

Wat hebben jullie in de eerste week al veel gezien en gedaan. De foto´s zullen vast prachtig zijn. We zijn allemaal reuze benieuwd. Hessel heeft zeker veel eucalyptus thee gedronken. Hebben jullie ook al koala´s daar gezien???

Veel plezier, liefs Richard, Nanda, Marit en Gabrie.

• 11 Juli 2012 - 05:15

Paul, Selma En Elin:

Jeetje zoveel gedaan en dan zijn jullie pas een week weg. Geweldig hoor.
    Heel veel plezier!
    Liefs Paul, Selma en Elin

• 11 Juli 2012 - 12:48

Fam. Remy:

Zo zo, dat klinkt allemaal goed. Leuk om te lezen dat jullie zo veel ondernemen en plannen. Lijkt me ook nodig als er zo ontzettend veel te zien valt.
    Nog heel veel plezier met de rest van jullie trip!!
    Groetjes,
    'de buurtjes'

• 11 Juli 2012 - 14:59

Adrie En Marita.:

Ha vakantiegangers mooi verhaal en nu maar toeren met de bus SUPER,genieten he.
    En al een kangeroe gezien of walibi.
    HEEL VEEL PLEZIER.Groetjes van poes, poes, poes, Flo, Timon, Sunny en Adrie en Marita.xxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Juli 2012 - 18:33

Irma:

Erg leuk, idd al veel gezien!! Maak nog even een leuke foto van jullie achter het stuur in de camper!! :) haha Groetjes!!

• 12 Juli 2012 - 18:14

Sandy:

Hey wereldreizigers!!

Mijn hemel wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Als ik het zo lees dat is Dubai vooral groot en luxe, een dierentuin in het winkelcentrum?... Stelletje mafkezen.
    Hes, ik kwam van de week langs Sun, ze staat er prima bij hoor. Ik zal elke dag even kijken of jullie alweer een mooi verhaal hebben geschreven.
    Succes met de camper en denk eraan: on the left side! Ik ben ook erg benieuw hoe het jullie bevalt bij Mirjam!

Ik zorg dat ik op de hoogte blijf, en Theo let een beetje op onze Hes he!
    Liefs San

• 13 Juli 2012 - 11:26

Annemiek En Moniek:

Dat klinkt goed! Veel plezier nog, groetjes!!